اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

CTD مخفف چیست؟

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹ ب.ظ

CTD مخفف، رسانایی، دما، و عمق است، و به بسته ای از ابزارهای اندازه گیری این ویژگی ها اشاره دارد.

کار اصلی CTD شناسایی چگونگی تغییر رسانایی و دما در ستون آب در ارتباط با عمق است. رسانایی، اندازه گیری هدایت الکتریکی محلول در ایستگاه است. رسانایی مستقیما با شوری مرتبط است، شوری غلطت نمک و دیگر ترکیبات غیر آلی موجود در آب دریا می باشد. شوری یکی از اساسی ترین اندازه گیری های مورد استفاده توسط اقیانوس شناسان است. زمانی که شوری با اطلاعات دما ترکیب شود می تواند چگالی آب دریا را مشخص کند که پیشرانه اصلی بسیاری از جریان های دریایی است.

اغلب، CTD ها را به فریم فلزی بزرگتری که روزت نامیده می شود متصل می کنند، به روزت بطری های نمونه برداری آب برای نمونه گیری از اعماق مختلف و دیگر سنسورها که می توانند ویژگی های فیزیکی و شیمیایی افزوده ای را اندازه بگیرند نیز متصل است.

CTD ها می توانند پروفایل هایی از پارامترهای شیمیایی و فیزیکی تمام ستون آب تهیه کنند. با آنالیز این پارامتر ها دانشمندان می توانند استنتاج هایی از وقوع رخدادهای زیستی، مانند رشد جلبک ها ارائه دهند. تغییرات ناگهانی، یا "خلاف قاعده،" در یک یا چند ویژگی اندازه گیری شده می تواند دانشمندان را از رخدادهای غیرمعمول، مثل منفذ گرمابی فعال آگاه کند. 

دانش بدست آمده از دستگاه CTD می تواند، به نوبه خود، منجر به درک بهتر دانشمندان از عواملی مانند توزیع گونه ها و فراوانی آنها در مناطق خاصی از اقیانوس شود.

 

NOAA

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۴
محمد مرادی

CTD مخفف چیست؟

نظرات  (۳)

تنها با آموختن از واقعیت است...
که می توانیم واقعیت را تغییر دهیم.
............................................
سلام.
ع ا ل ی س ت.
سپاس.
سلام.مختصر و مفید بود....ممنونم

سلام بسیار عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی