اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

گرمتر شدن اقیانوس ها که ناشی از تغییرات آب و هوا است، می تواند باعث تجمع بیشتر جیوه در ماهی ها شود و سلامت مردمی را که از غذاهای دریایی تغذیه می کنند به خطر بیاندازد.

محققان دانشگاه دارموت و همکارانشان این تحقیق را در ژورنال پلاس وان گزارش کردند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۲ ، ۰۸:۴۳
محمد مرادی

تحقیقات اخیر نشان می دهد با ادامه انباشته شدن شن، کنار صخره های حلقه شکل  آب سنگ های مالدیو، می تواند شالوده ای برای توسعه جزایر در آینده باشد.مجموعه جزایر مالدیو به عنوان اولین جایی که تاثیرات افزایش سطح دریا ناشی از تغییرات آب و هوا را احساس می کنند در نظر گرفته می شوند. با رشد جزایر در آینده ضروری است با خطر افزایش سطح دریا مقابله کنیم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۲:۱۳
محمد مرادی

برای سالها دانشمندان گمان میکردند صفحات یخی قاره ها اواخر دوره کرتاسه بیش 90 میلیون سال پیش رمانی که آب و هوا بسیار گرم تر از امروزه بود تشکیل شده اند. حالا، محققان دانشگاه میسوری شواهدی یافته اند که نشان می دهد هیچ صفحه یخی در این دوره تشکیل نشده است. این یافته ها می تواند به محیط زیست شناسان و دانشمندان پیش بینی آب و هوا کمک کند تا بدانند با افزایش دی اکسید کربن آب و هوای زمین چگونه خواهد بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۲ ، ۲۳:۵۸
محمد مرادی

آزمایشگاه زیست دریای اقیانوس آرام نوا، با همکاری موسسه تحقیقات دریایی ایسلند اولین شناور نظارت بر اسیدی شدن عرض های بالای اقیانوس را به اقیانوس اطلس فرستاد.این اولین شناور در نوع خود است که به این ناحیه از اقیانوس اطلس که اطلاعات کمی از چگونگی ورود دی اکسید کربن به آن در دست داریم، فرستاده شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۸:۱۴
محمد مرادی