اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

عروس دریایی روباتیک برای کاوش دریا آماد شد

سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۵ ق.ظ

 

cyro

مهندسان مکانیک دانشکده فنی مهندسی ویرجینیا روبات عروس دریایی مستقلی را توسعه می‌دهند که فکر میکنند می‌تواند راه موٍثری برای برای نظارت بر شرایط اقیانوس, نقشه برداری از کف اقیانوس و مطالعه زندگی آبزیان باشد.سال گذشته آن‌ها یک نسخه کوچک را که روبو جلی نامیده می‌شد ساختند.اخیرا هم آن‌ها نمونه بزرگی با نام مستعار سایرو عرضه کرده اند.

این ربات یک سیستم مکانیکی با هشت بازو دارد و از طریق محرک‌های خطی که در یک محفظه کاسه شکل قرار گرفته است کنترل می شود.یک باتری هیدریدنیکل هم نیرو را فراهم میکند.پوسته در حقیقت یک حباب سیلیکونی بزرگ است که از عروس دریایی واقعی تقلید شده است.اندازه سایرو 1٫5متر در 170 سانتی متر است و 77 کیلو گرم وزن دارد اما با این عظمت به راحتی در آب حرکت میکند.

مهندسان از عروس دریایی ایده گرفتند چون این موجودات انرژی کمی مصرف میکنند ودر محدوده وسیع شرایط اقیانوس می‌توانند رشد کنند.سایرو از روی یک عروس دریایی به نام Cyanea capillataکه به یال شیر معروف بود مدل سازی شد.پروژه با رهبری شاشانک پریا و با حمایت مرکز جنگ زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده و دفتر تحقیقات نیروی دریایی انجام گرفت.

ازآنجایی که نظارت بر اقیانوس, اکتشافات و حتی پاک کردن نشت نفت وقت گیر خواهد بود,تیم امیدوار است که سایرو بتواند به طور مداوم برای هفته‌ها و حتی ماه ها زیر دریا فعالیت کند.به هر حال هدف همین است.بعد مهندسان می‌گویند می‌خواهند با همکاری چندین دانشگاه همکار, مصرف انرژی و توانایی شنا کردن روبات را بهبود بدهند.

 

Discovery

 

نظرات  (۱)

سلام
چه خبر؟
پاسخ:
سلام چند روزی اینترنت نداشتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی