اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

trichodesmium

 

مطالعات نشان می دهد دی اکسید کربن جو  پیامدهای بزرگی برای برای باکتری های کوچکی که پایه و اساس بسیاری از انواع زندگی در اقیانوس هستند دارد.

تغییر آب و هوا ممکن است باکتری هایی که پایه چرخه غذایی در اقیانوس هستد را از بین ببرد, با انتخاب چند گونه برای آزمایش 'زنده ماندن' اخیرا مطالعه ای انجام شده است.

در تغییرآب و هوا, مثل هر چیز, برنده و بازنده وجود دارد.همانطور که سطح کربن دی اکسیدکربن جو, و دما به بطور جهانی افزایش پیدا می کند, اشتیاق دانشمندان هم به دانستن اینکه کدام موجودات در دنیای فردا می میرند و کدام باقی می مانند افزایش می یابد. 

 

پاسخ به این سوال برای باکترهای  تثبیت کننده نیتروژن (باکتری هایی که با فتوستنز انرژی بدست می آورند, سیانوباکتری ها, یا جلبک های سبزآبی) مفاهیمی دارد که برای هرگونه زندگی در اقیانوس دلالت می کند.

تثبیت نیتروژن زمانی است که برخی گونه های خاص مانند سیانوباکتری ها, نیتروژن بی اثر موجود در جو را به شکل فعال که برای زندگی دیگر موجودات لازم است تبدیل می کنند.بدون تثبیت کننده های نیتروژن, زندگی در اقیانوس مدت زیادی نمی تواند ادامه داشته باشد.

دیوید هاتچینز, استاد زیست شناسی محیط زیست دریایی دانشکده ادبیات,هنر و علوم دورنسایف کالیفرنیای جنوبی است, کسی که مقاله ای درباره این تخقیق به نام او, 30 ژوئن در مجله علوم طبیعی زمین منتشر شده است.

او در این باره می گوید:" یافته های ما نشان می دهد که دی اکسید کربن دارای پتانسیل لازم برای کنترل تنوع زیستی این موجودات کلیدی در زیست شناسی اقیانوس است, و سوخت های فسیلی ما که دی اکسید کربن منتشر می کنند علت تغییر نوع این تثبیت کننده های نیتروژنی که در دریا زندگی می کنند هستند."

هاتچینز گفت:"این ممکن است همه انواع پیامدها را برای تغییر زنجیره غذایی اقیانوس و بهره وری را داشته باشد, حتی پتانسیل لازم برای منابعی مانند تولیدات شیلات که ما از اقیانوس برداشت می کنیم."

 

هاتچینز و تیمش دو گروه عمده از سیانوباکتری های تثبیت کننده نیتروژن را مورد بررسی قرار دادند:Trichodesmium, که شکل کلونی های شناور آن  به اندازه کافی بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح دیده شوند و 'بلوم' های وسیعی در اقیانوس ایجاد می کنند; و Crocosphaera, که نیز بسیار فراوان است, اما به تنهایی اما به تنهایی موجودی میکروسکوپی نامیده می شود.

trichodesmium_bloom

تحقیقات قبلی نشان داد که دو نوع از از سیانوباکتری های باید برخی از بزرگترین "برنده گان"  تغییر آب و  هوا باشند, و آنها در سطوح بالای دی اکسید کربن و اقیانوس های گرمتر به خوبی رشد می کنند.اما به هرحال در تحقیقات قبلی فقط یک یا دوگونه از این موجودات آزمایش شده اند.

اینجاست که منابع منحصر به فرد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی وارد عمل می شود, این دانشگاه خانه ای برای کتابخانه زیستی عظیمی از موجوداتی است که به وسیله اریک وب استادیار دانشگاه جمع آوری شده است.

با استفاده از این کتاب خانه زیستی, تیم توانست نشان دهد بعضی از گونه ها که در سطوح بالای دی اکسید کربن بهتر رشد می کنند, از زمان شروع انقلاب صنعتی دیده نشده اند. در حالی که دیگران در آینده "گلخانه ای" زمین رشد میکنند.

 

هاتچینز گفت:"این بدان معنا نیست که تغییرات آب و هوا همه ی تثبیت کننده های نیتروژن را محو می کند; ما نشان خواهیم داد که آنها در طبیعت فراوان هستند.در عوض با افزایش دی اکسید کربن جو  احتمالا رشد تثبیت کننده های نیتروژن به طور خاص تغییر خواهد کرد. و برای ما کاملا مشخص نیست که اقیانوس فردا چگونه تغییر خواهد یافت."

 

 

USC

نظرات  (۱)

سلام.
وبلاگ پرباری دارید.امیدوارم در راستای رسیدن به اهداف آن،کامیاب شوید.

پاسخ:
سلام
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی