اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

سیستم امگا

دکتر جاناتان ترنت در مرکز تحقیقات Ames ناسا کار می کند و دانشمند پروژه امگا است.امگا یک سیستم فرا ساحلی برای تهیه سوخت های زیستی،جذب دی اکسید کربن،و گسترش تولیدات غذایی است.هدف این پروژه ، استقرار جهانی سیستم امگا با استفاده از مدل "متن باز" است.

چرا سوخت های زیستی جایگزین سوخت های فسیلی نشده اند؟

سوخت های زیستی در دراز مدت می توانند جایگزین پاک و مناسبی برای سوخت های فسیلی باشند، اما به این شرط که پاسخگوی نیاز بازار مصرف باشد، قیمت آن برای عموم مردم مناسب باشد، و در آب، کود و یا زمین با بخش کشاورزی رقابت نکند.این سه مسئله میزان اندازه تولید سوخت،قیمت تمام شده آن و رقابت با کشاورزی علت عدم باور مردم به سوخت های زیستی است.اما اگر راه دیگری برای تولید میزان زیاد سوخت زیستی با قیمت ارزان که با تولیدات غذایی هم رقابت نمی کند وجود داشته باشد، داستان متفاوت خواهد بود.

دکتر ارنت گفت:وقتی بررسی کردم که از کجا می توان سوخت زیستی را در مقیاس انبوه، با قیمتی مقرون به صرفه که با کشاورزی هم رقابت نمی کند تهیه کرد، دریافتم امگا کلید حل این مسئله است.جواب همین است،باید به مناطق فراساحلی برویم.به طور خاص تر، از راکتورهای فتوسنتزی در خلیج های محافظت شده که در فاضلاب های ورودی از شهرهای ساحلی شناور هستند استفاده کنیم.

این راهی است که ما برای حل مسئله مقیاس تولید و رقابت با کشاورزی توصیه می کنیم.در این مورد فکر کنید.هم اکنون فضاهای فرا ساحلی فراوانی وجود دارند که بالا آمدن سطح دریا بیشتر هم می شوند همه این ها فرصتی برای ساخت سیستم های امگا در مقیاس عطیم است.

علت اینکه ما بر جلبک های دریایی تمرکز کردیم، توانایی آنها در تولید روغن به میزان بسیار بیشتر و پایدارتر نسبت به دیگر گیاهان مانند آفتاب گردان، سویا و نخل است. و استفاده از فاضلاب پمپ شده به ساحل مشکل زمین، کود و آب مورد نیاز را حل می کند و اخلالی در کار کشاورزی به وجود نمی آورد.سیستم امگا دو مشکل اساسی موجود در تولید سوخت های زیستی را حل کرده است، اما همچنان بزرگترین مشکل باقی مانده این سوال است که آیا سیستم امگا مقرون به صرفه خواهد بود؟

 

 

MarinExplore

نظرات  (۲)

۳۱ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۵۰ دانیال قادری
سلام.
چه قدر زود به زود آپ می کنی!!
ماشاا...

موفق باشی!
نمی خوای بیای دانشگاه؟ منتظرتم!!!
خدایا
چنان کن که روزهای عمرم در انجام دادن کاری سپری شود،
که مرا برای آن آفریده ای.
"امام سجاد"
............................................................................
سلام.
یکم مهر،روز دانش پژوهی گرامی باد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی