اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

آزمایشگاه زیست دریای اقیانوس آرام نوا، با همکاری موسسه تحقیقات دریایی ایسلند اولین شناور نظارت بر اسیدی شدن عرض های بالای اقیانوس را به اقیانوس اطلس فرستاد.این اولین شناور در نوع خود است که به این ناحیه از اقیانوس اطلس که اطلاعات کمی از چگونگی ورود دی اکسید کربن به آن در دست داریم، فرستاده شده است.

شناوری که به شمال ایسلند فرستاذه شده، به سیستم MAPCO2 طراحی شده توسط PMEL محهز است و غلظت دی اکسید کربن موجود در سطح آب و اتمسفر را هر 90 دقیقه اندازه می گیرد. این شناور همچنین مجهز به سنسور های اندازه گیری میزان شوری، PH، دما و اکسیژن نیز هست تا تصویر کاملی برای سنجش، درک ساختار، و تغییرات سیستم کربنی اقیانوس اطلس با روند افزایش دی اکسید کربن انسانی ارائه دهد.

دانشمندا PMEL از سال 2007 با استفاده از شناور Papa بر جذب کربن و اسیدی شدن شمال اقیانوس آرام مطالعه می کنند،اما تا کنون چنین شناوری در شمال اقیانوس اطلس وجود نداشته است. سنجش و درک تغییرات، خصوصا در منطقه ای که میزان جذب دی اکسید کربن از اتمسفر بسیار بالاست حیاتی است.

جرمی متیس اقیانوس شناس آزمایشگاه زیست دریای اقیانوس آرام گفت: "میزان کربن جذب شده و سطح نفوذ آن به عمق در شمال اقیانوس اطلس در مقایسه با شمال اقیانوس آرام بسیار بیشتر است. این شناور به ما کمک خواهد که درک بهتری از چگونگی اسیدی شدن اقیانوس هایمان و انتقال این آب ها به دیگر نقاط جهان پیدا کینم.

مشارکت با موسسه تحقیقات دریایی ایسلند از آنجا که آنها از سال 1983 در این منطقه مساهدات منظم هیدروگرافی داشته اند به سادگی انجام گرفت. و با افزودن اطلاعات اسیدی شدن شمال اقیانوس اطلس برای اولین بار سری های زمانی سالانه را فراهم خواهد شد.

برنامه کربن PMEL در حال مستند کردن روند تکامل چرخه کربن اقیانوس و چگونگی تغیرات آن در طول 30 سال است.اقیانوس ها 25 درصد از دی اکسید کربنی که ما در اتمسفر منتشر می کنیم را جذب می کنند این جذب کربن باعث تغییر شیمیایی آب دریا می شود، این فرایند اسیدی شدن اقیانوس نام دارد.

درک این فرایند بسیار مهم است آب های اسیدی بر صدف ها و دیگر این آبزیان تاثیر می گذارد. شناور ایسلند اطلاعات مهمی را به شبکه جهانی مطالعات اسیدی شدن اقیانوس خواهد افزود. این تلاشی برای به هم آمیختن مشاهدات ده ها کشور در یک نصویر جامع است که چگونگی اسیدی شدن اقیانوس و تاثیر آن بر اقیانوس و سواحل سراسر جهان را نشان می دهد.

شناور و سنسور نظارتی MAPCO2 توسط PMEL نوا توسعه یافته و توسط پروژه اسیدی شدن اقیانوس  و برنامه مطالعات آب و هوا  نوا پشتیبانی می شود.این فناوری با موفقیت به بخش تجاری منقل شده است، و هم اکنون دانشمندان از سراسر جهان از آن برای اندازه گیری میزان اسیدی شدن اقیانوس استفاده می کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر لطفا به صفحه شناور ایسلند در PMEL مراجعه کنید:

http://www.pmel.noaa.gov/co2/story/Iceland

 

NOAA

نظرات  (۱)

MOFID BUD MERC

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی