اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

تحقیقات اخیر نشان می دهد با ادامه انباشته شدن شن، کنار صخره های حلقه شکل  آب سنگ های مالدیو، می تواند شالوده ای برای توسعه جزایر در آینده باشد.مجموعه جزایر مالدیو به عنوان اولین جایی که تاثیرات افزایش سطح دریا ناشی از تغییرات آب و هوا را احساس می کنند در نظر گرفته می شوند. با رشد جزایر در آینده ضروری است با خطر افزایش سطح دریا مقابله کنیم.

این تحقیق در ژورنال زمین شناسی منتشر شده است، و توسط محققانی از دانشگاه اکستر با همکاری دانشگاه اوکلند، دانشگاه جیمز کوک،موسسه مطالعات محیط زیست ژاپن، دانشگاه کورتین و دانشگاه گلسگو انجام شده است، و تمرکز آن بر تشکیل جزایر در آّب سنگ های  مالدیو است.

محققان تاریخ و زمان بندی تشکیل جزایر را بررسی کردند، فرایندی که با پر شدن تالاب ها از شن های مشتق شده از محیط صخره های مرجانی شروع می شود، و شالوده ای را برای استقرار جزیره فراهم می کند. با فرض ادامه رشد این صخره ها و حفظ نرخ بالای عرضه شن و ماسه به تالاب هایی که نزدیک به پر شدن هستند، این تالاب ها به وضوح توانایی تبدیل شدن به شالوده ای برای توسعه جزایر در چند صد سال آینده را دارند.

پروفسور کریس پری از دانشگاه اکستر گفت:"بسیاری از جوامع بزرگ جزایر مالدیو ظرفیت محدودی برای پاسخ به افزایش طبیعی سطح آب دریا دارند و الزامی است اقدامات بیشتری در حفظ سواحل صورت بگیرد. تحقیقات ما نشان می دهد. با وجود، توانایی لازم برای تشکیل جزایر جدید در صخره های آب سنگ هایی که تالاب های نزدیک به پرشدن دارند، اینها ممکن است در نهایت گزینه های اضافی را برای خشکی در سراسر این منطقه ارائه دهند و باعث کاهش خطرات در شرایط افزایش سطح دریا شوند.

مطالعات نشان می دهد که صخره های کوچکتر، با تالاب های نزدیک به پرشدن وجود دارند، که احتمال تبدیل شدن آنها به جزیره بیشتر است. یافته ها نشان می دهد این جزیره ها پس از استقرار، و دریافت مقدار کافی شن، می توانند به سرعت، در کمتر صد سال توسعه یابند، بزرگتر شوند و جایگزینی برای خشکی های از دست رفته این ناحیه شوند. دیگر شواهد از این منطقه نشان می دهد بسیاری از جزایر موجود در کمتر از 1000 سال گذشته کمی بالاتر از سطح دریا کنونی مستقر شده و گسترش یافته اند.

آب سنگ های بزرگتر، با تالاب های مرکزی عمیق تر، به دوره های زمانی طولانی تری نیاز دارند تا از شن پر شوند بنابراین بعید است این آب سنگ های عمیق پشتیبان مناسبی برای توسعه جزایر در آینده نزدیک باشند.

پیش بینی می شود افزایش سطح دریا باعث فشار بیشتر بر مالدیو شود. جزیره های پرجمعیت از جمله پایتخت مالدیو، توانایی محدودی در پاسخ به تغییرات طبیعی در سواحل دارند. و بنابراین به مداخلات مدیریتی پرهزینه تری برای مقابله با شرایط پیش بینی شده نیاز خواهند داشت.

 

Exeter

نظرات  (۲)

۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۳:۲۷ دانیال قادری
سلام
مطلبت رو کپی کردم ، با اجازه!!!
کشف سیاهچاله در اعماق اقیانوس اطلس.
http://bigbangpage.com
...........................................................

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی