اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

گرمتر شدن اقیانوس ها که ناشی از تغییرات آب و هوا است، می تواند باعث تجمع بیشتر جیوه در ماهی ها شود و سلامت مردمی را که از غذاهای دریایی تغذیه می کنند به خطر بیاندازد.

محققان دانشگاه دارموت و همکارانشان این تحقیق را در ژورنال پلاس وان گزارش کردند.

تا این زمان، افراد کمی از چگونگی تجمع زیستی جیوه در جاندران دریایی آگاه بودند، و هیچ مطالعه قبلی اثرات استفاده از ماهی در هر دو آزمایش میدانی و آزمایشگاهی را نشان نداده بود. جیوه ای که با آلودگی های صنعتی در هوا منشر شده می تواند در جریان ها و اقیانوس تجمع یابد به متیل جیوه در آب تبدیل شود.

محققان ماهی کیلی را در دماهای مختلف در آزمایشگاه و همچنین مرداب های نمکی ایالت مین در شمال آمریکا بررسی کردند. ماهی در مرداب از حشرات، کرم ها و دیگر منابع غذایی طبیعی تغذیه کرد، اما در آزمایشگاه به این ماهی ها غذایی های غنی از جیوه خورانده شد. نتایج نشان داد ماهی ها در آب های گرم با اینکه تغذیه بیشتری داشتند کمتر رشد کردند و سطح بالاتری از متیل جیوه در بافت هایشان داشتد، که نشان دهنده افزایش نرخ متابولیک ناشی از افزایش جذب فلز سمی بود.

 

EurekAlert

نظرات  (۱)

سلام... مرسی خلاصه ومفید بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی