اقیانوس شناسی

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

شاخه ای از علم که به مطالعه خواص و پدیده های دریا می پردازد

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

برای اولین بار محققان آمریکایی و کاندایی میزان انرژی که آبزیان هنگام حمل برچسپ های ماهواره ای،دوربین ها و دیگر ابزارهای تحقیقاتی از دست می دهند را اندازه گرفتند.

محققان با مطالعه قالب فایبرگلاس لاک پشت دریایی در تونل هوا دریافتند بیشتر برچسپ ها تجاری موجود باعث افزایش حداقل پنج درصدی نیروی کشیدن در حیوانات بزرگ و بزرگسال در حیات وحش می شود، همین وسایل در حیوانات جوان و کوچک جثه باعث ایجاد کشیدنی بیش از صد در صد می شود.

تی.تاد جونز، دانشمند سازمان ملی اقیانوس شناسی و جوی مرکز جزایر اقیانوس آرام و مرکز علوم شیلات در هاوایی، رهبر این تحقیق گفت:"بسیاری از حیوانات دریایی مهاجرت های سالیانه برای تولید مثل در سراسر اقیانوس انجام می دهند، درحالی که دیگران با تکیه بر شتاب و سرعت بالا، می توانند شکار کنند و از دست شکارچیان بگریزند، اگر کاهش انرژی ناشی از حمل برچسپ ها باعث تغییر در رفتارهای طبیعی آنها شود، ممکن است در فصول تولید مثل و جستجو گم شوند، غذای کافی بدست نیاورند، یا حتی تبدیل به غذای دیگری شوند.

این تحقیق که در مجله اکولوژی و تکامل منتشر شده است، شامل فرمولی عمومی است که به دانشمندان اجازه می دهد اتلاف انرژی ناشی از برچسپ ها را برای محدوده وسیعی از جانداران دریایی، شامل لاکپشت ها، پستانداران، ماهی ها، پرندگان غواص محاسبه کنند.

جونز که بر فیزیولوژی لاکپشت ها پشت چرمی مطالعه کرده و شیوه های محافظتی را بهبود داده است، گفت:"علاوه بر رفاه و دلایل حفاظتی حیوانات، کشیدن بیش اندازه می تواند از جمع آوری اطلاعات صحیح در حیات وحش ممانعت به عمل آورد.

شاخصی که ما توسعه داده ایم می تواند این اطمینان را بدهد که اطلاعاتی که از حیوانات جمع آوری شده دقیقا رفتارهای طبیعی آنها در حیات وحش را منعکس می کند. بر این اساس استراتژی های حفاظتی را نیز می توانیم بهبود ببخشیم."

 

EurekAlert

نظرات  (۲)

از میان دو واژه ی انسان و انسانیت،
اولی در میان کوچه ها
و دومی در میان کتاب ها
سرگردان است.
"ویکتور هوگو"
..............................................
سلام و ...
موفق باشید.
با تشکر از وبلاک خوبتون ،بهتون تبریک میگم که با ترجمه ی خودتون اطلاع رسانی می کنین موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی